Västerhankmo ungdomslokal, Bjärji

Västerhankmo ungdomsförenings lokal, även kallat Bjärji, är belägen i Västerhakmo, Korsholm. Besöksadress för föreningehuset är Västerhankmovägen 258. Huset är vackert beläget högt upp på en backe. Huset färdigställdes år 1906 och en utbyggnad tillkom under 70-talet. Kontinuerliga renoveringsarbeten har utförts enligt behov.

Högsta tillåtna antal personer i lokalen är 180. Lokalen består av aula, herr- och damtoalett, kök, serveringsrum, sal med tillhörande scen samt ett förvarings/ungdomsrum. Vid hyrning av lokalen kan man välja att hyra alla utrymmen; detta passar för större tillställningar och vid servering ryms omkring 120 personer att sitta. Om man vill ordna en mindre tillställning är det lämpligt att hyr endast servering och kök (då även tillgång till aula, toaletter och förvaringsutrymme); i dessa utrymmen är det lämpligt att ordna servering för 20-30 personer.